Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

fredag, september 26, 2008

Gamla jaktmarker...

I helgen har vi åkt upp till Skene igen, skulle in en snabbis till Kungsbacka och fick för oss att stanna vid ett av våra små kantarellställen.´Döm om vår lycka när vi 10 minuter senare dök ut ur skogen med 2 liter finfina kantareller :) Att det ska vara sån skillnad på att veta på ett ungefär vart manska leta och hitta helt nya svampställen.

Så kvällens middag blev helt enkelt varma smörgåsar med massor av gräddstuvade kantareller (mkt svamp o lite grädde) och lite grillad kyckling till.
Sonen som av någon anledning bara äter svamp i sås till "riktig" mat åt varma mackor med rökt skinka och ost...egenhändigt kryddade med vad han lyckades hitta i morfars kryddhylla ("-mamma, varför står alla bästa kryddorna alltid högst upp?")

Imorgon är det dags för årets utflykt till bokmässan...får se hur många kokböcker som hoppar i kassarna. Borde inte köpa någon eftersom de flesta fortfarande står nerpackade men... det är ju så svårt att låta bli...

Tyvärr glömde jag kvar min kamera i skåne och faderskapts fungerar inte riktigt som min..så bilderna blev så urusla att ni får fantisera ihop egna själv.

Håller på att testa recept på "Key Lime Cheesecake" också, vad man offrar sig för jobbet ;) hoppas att samarbetet med kameran går bättre imorgon!!

Inga kommentarer: