Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
37-årig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 så jag kan numera titulera mig som caféägarinna :)

tisdag, juli 07, 2009

Nya produkter...

Hittade ekologisk läsk sist vi var på Willys o handlade och då var vi ju givetvis tvungna att prova ett par av dem...
Vi provade cola och fruktsoda... utöver det fanns det apelsinläsk...

fruktsodan var väldigt syrlig i smaken och passade mig väldigt bra, sonen tyckte dock att den smakade lite konstigt. Colan hade en lätt avslagen lite unken smak o är inget någon av oss brinner efter att få dricka igen. Den 11-årige cola-konnesören sa direkt att den smakade som en koffeinfri cola han druckit i spanien och vid en närmre koll så stod det med små bokstäver att även denna var koffeinfri :)
Trevliga flaskor i plast var det dock, tyvärr ingen pant :(
Båda sorterna sötade med ekologiskt rörsocker o tillverkade av Harboe Bryggerier, Danmark.

Inga kommentarer: