Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

tisdag, juli 07, 2009

Nya produkter...

Hittade ekologisk läsk sist vi var på Willys o handlade och då var vi ju givetvis tvungna att prova ett par av dem...
Vi provade cola och fruktsoda... utöver det fanns det apelsinläsk...

fruktsodan var väldigt syrlig i smaken och passade mig väldigt bra, sonen tyckte dock att den smakade lite konstigt. Colan hade en lätt avslagen lite unken smak o är inget någon av oss brinner efter att få dricka igen. Den 11-årige cola-konnesören sa direkt att den smakade som en koffeinfri cola han druckit i spanien och vid en närmre koll så stod det med små bokstäver att även denna var koffeinfri :)
Trevliga flaskor i plast var det dock, tyvärr ingen pant :(
Båda sorterna sötade med ekologiskt rörsocker o tillverkade av Harboe Bryggerier, Danmark.

Inga kommentarer: