Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

tisdag, juli 07, 2009

Souvenirer

Lillkillen har varit i spanien med sin mormor o morfar mfl... Alltid lika spännande att se vad de anser vara lämpliga souvenirer till en hemmvarande mamma ;)
Iår blev det förutom Litchisprit (den upptäcktes förra sommaren...) helt fantastiskt gudomliga skorpor *S*
Inga söta skorpor som vi kanske är vana vid utan skorpor med smak av vitlök och örter... de har passat hur bra som helst under värmeböljan när man inte orkat äta nåt lagat... Vet inte om de bara finns i spanien men stöter ni på dem på andra ställen så kan ni väl vara snälla och hojta till, ska i och för sig försöka mig på att baka nåt liknande vid tillfälle...

--------

Sen hade de varit på utflykt en dag och fått med sig "lunch" från hotellet, inget att hurra för vare sig mättnadsmässigt eller näringsmässigt men med hem kom mariekexen -när får vi se sådana i portionsförpackning??

1 kommentar:

Kari Receptomaten sa...

Hehe, här stoppar vi i oss Mariekex i massor när vi ligger på stranden.

De traditionella "rören" med kex räcker knappt :-O
Ibland funderar jag på varför dessa inte finns i nyttigare variant..