Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

fredag, november 04, 2011

Tankar och funderingar

Jag har funderat länge och funderar nog fortfarande...

Det är många som undrat om jag inte kan ha lite kurser om tårtor och cupcakes. Jag har varit tveksam då det kräver en bra lokal samt många uppsättningar med redskap. Men inatt spann min hjärna vidare på en tråd som legat halvglömd ett tag.

Visst kan jag ha kurser, nybörjarkurser i första hand. Jag tar helt enkelt med mig mina saker hem till dem som vill ha "kurs" -kompisgäng, möhippa, barnkalas etc... Ni väljer tema inför "kursen".
Vi går igenom grunderna, man får testa lite olika saker så man vet om man tycker det är kul eller ej. Sedan lämnar jag förslag på vart man kan få tag i de saker man behöver om man vill fortsätta, plockar ihop mina prylar och lämnar alla att fika med sina resultat?
Tror ni att det är något som är genomförbart? Något som ni vill ha??

*funderar vidare*

och hänvisar till tårtbloggen så länge ;)

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Detta låter ju spännande! Roligare än TW-party. ;)
Jag ska ha koll på detta i din tårtblogg.