Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

söndag, december 04, 2011

4 december

Idag är det andra advent och jag tänker redan på nyår :)

Arla har en receptsamling som frestar en himla massa och jag tänkte provlaga något som ser gott ut från deras nyårsmeny och med hjälp av sonen föll valet på en efterrätt (för vad kan se godare ut *S*)

Vi lagade till en Rocky Road de luxe, följde receptet i mångt och mycket men gjorde självklart ett par ändringar för att göra den till vår :)

Vi hade ingen vaniljglass hemma så det fick bli lite kolachokladglass från Otto och glassfabriken. Björnbären bytte vi mot frysta superbär (björnbär, hallon, havtorn, blåbär och gojibär) eftersom bären är lite syrliga fick de lite kolasås under chokladkrämen :)
Fick dessutom möjlighet att använda mina fina stenfat med småskålar!!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Rocky road är gott. Massor av olika goda smaker på en gång =)