Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

lördag, juni 20, 2009

Midsommardagen

Det är det idag... man är lite off och trött, det blev sent i grannens stuga. Många intressanta samtalsämnen passerade under dagen. Det är spännande att bjuda ihop människor på det viset att man bjuder alla man själv vill -oavsett om det känner varandra eller ej osv... Tack för att ni ville komma!!

Sen var det ju det där med maten... dagen började ju i min stuga med mat ena lagat. Hade sådana fina planer på ett blogginlägg med fina bilder på all mat och recept osv...

Vad händer? Så mycket prat att jag helt glömmer att ta fram kameran :( Recepten kommer ändå, får väl komplettera med bilder allt eftersom :)

Börjar idag med min örtsill

ÖRTSILL

4 dl turkisk yogurt
3 msk hackad persilja
3 msk hackad dill
3 msk hackad ruccola
3 msk hackad basilika
3 msk hackad gräslök
½ hackad röd el gul lök
svartpeppar
2-3 msk senap (jag änvänder Johnnys sötstarka)
300-400 gr matjessill i bitar

Blanda allt och låt stå ett par timmar, allra helst över natten.

Inga kommentarer: