Om mig

SKENE, Västra Götaland, Sweden
Jag vill helst kalla mig mathantverkare...tänker mkt på mat...letar o samlar recept som jag ändå inte använder... Gillar att använda mig av närproducerade råvaror, mkt ekologiskt... Drömmen om ett eget företag blev verklighet den 1 april 2012 då jag öppnade eget café, tyvärr så blev jag av olika orsaker tvungen att stänga ner det den 18 december 2015. Jag lagar fortfarande en massa mat och intentionen är att dela med mig av fler recept... Det går väl si och så men ibland så händer det 😝

onsdag, maj 06, 2009

Gucka


Idag blev den en mysko gucka :) inte mysko till smaken utan mer till utseendet, det enda jag ser är nåt med krossade polkagrisar i men så är inte fallet. Det hela är en enkel gucka gjord på mixade rädisor, lite keso och ungefär lika mycket turkisk yogurt, uppkryddat med lite salt, svartpeppar och en näve hackad persilja. Kanongott på det nybakta knäckebrödet, nästan ännu godare till tonfisksalladen o säkert lika mumsigt till grillat av olika slag...

Inga kommentarer: